Wednesday, February 11, 2009

tog lite sovmorgon imorse, och det seminariet jag faktiskt gick på visade sig vara rätt B. Tyvärr, eftersom jag sett fram emot en diskussion om hur man går mellan olika yrkes inom filmproduktion. Som det blev var det en tysk skådis/regissör, en dansk starlet-modell som också skrev och regisserade ibland (och svor om hur hon inte tyckte om filmarbetare) och en stackars fransk filmskapare som inte kunde engelska, pratade genom tolk och därmed knappt fick vara med i diskussionen. Jag gick efter halva.

Igår såg jag Somasedchaya Pomosch och blev lite småförälskad. Härligt socialrealistisk tragikomedi med halvmagiska inslag. Och för den som är intresserad av dagens Moskva är den ett måste. När jag kommer hem måste jag få tag på Herr Khlebnikovs andra filmer.

No comments: