Thursday, February 26, 2009

igår var en lång dag. på newark blev jag stoppad i passkontrollen, de var misstänksamma på något, antar jag, och tog in mig i ett litet rum och ställde konstiga frågor. jag svarade ärligt, och jag tror att de märkte det och släppte in mig.
i minneapolis fick jag springa till min sista flight och var sist på planet. så jag satt i fyra timmar och försökte intala mig själv att min väska på något mirakulöst sätt hade kommit med ombord, vilket det på något sätt hade också. jag är mycket imponerad av markpersonalen.

det här var den i särklass billigaste flighten till USA jag någonsin flygit, ungefär hälften av vad jag betalat tidigare, så jag trodde servicen skulle vara dålig. men det var också bland den bästa standarden på långflygningar jag varit med om. på continental får alla var sitt el uttag, t.ex., så jag satt och skrev på datorn nästan hela vägen till newark. maten var också riktigt bra, och jag satt till och med bekvämt (planet var halvfullt, så jag tog en nödutgång). mycket najs.

på morgonen idag tog jag en lång promenad till världens största bokhandel. den var imponerande, jag gick vilse, och var där i tre timmar. kommer antagligen gå tillbaka och köpa något. på lördag kommer ylva, på måndag börjar vi filma. det kommer bli grymt.

No comments: