Friday, February 6, 2009

Mycket intryck på en gång. Sov knappt inatt, missade nästan planet.

Dessutom glömmer jag hela tiden ta bilder på saker som jag borde ta bilder på. Jag får bättra mig på det.
Här är dagens enda bild, en liten biograf lite vid sidan om. Där vem som helst kommer in.

Ikväll ska jag försöka gå och se The Exploding Girl, som jag inte vet någonting om men min ackreditering ger mig tillåtelse att se. Det var ett gäng andra filmer jag också kunde se, men de var asiatiska allihop, och genom åren har jag lärt mig att inte se asiatisk film på festivaler.

Det där med ackreditering ja... mitt halsband är rosa, alla andra har röda. Det är för att jag är Talent Campus, inte riktiga Berlinale. Ska försöka roffa åt mig ett rött.
Mitt kort är grönt och har ett stort fett C i ena hörnet. Jag tror det betyder att jag inte är värd så mycket, men som vanligt får man ingen information om vad man får och inte får göra. Arga vakter får säga åt en när man håller på att gå över någon påhittad gräns istället.

Som tur är har jag (minst) ett hemligt vapen för att ta mig in på fester och mottagningar.
Fortsättning följer.

Jag inte fått min snygga Berlinale-väska än, vilket får mig att känna mig ännu mer utanför. Alla andra har en, oavsett ackreditering eller inte.

No comments: