Wednesday, December 3, 2008


Upp kl 5. Till Ringen. Skjuts sen.
Jag trodde vi skulle spela in i Tierp, som jag trodde låg nära Uppsala. Det visar sig att vi egentligen spelade in 7 mil norr om Tierp. Det var alltså en bit dit.



Väl där möts jag av lera. Massiv lera. Det syns såklart inte på bilden, men men det var säkert decimeterdjupt på sina ställen. Trots gummistövlar hade jag så klart lera upp till knäna när jag kom hem.



Sen var vi som vanligt alldeles för många på en alldeles för liten plats, resultatet blev att hallen fick en skofri zon så man kom igenom.


Vad gjorde jag då på denna inspelning? Jo, vi skulle filma en scen där två av dramatens finest skulle brottas. I leran.
Vi filmade aldrig scenen, och jag hade i princip inget att göra hela dan. Efter bara åtta timmar åkte jag hem. Jag skulle tro att de fortfarande håller på nu, sex sju timmar senare.

Dagens finaste var de tre praktikanterna som fick order om att ligga på golvet för att inte synas i bild och lyckades somna under ett bord i någon slags trippelsked.




Annars har jag B-fotat DI-film, ansökt till DI, skickat manus och projektbeskrivningar hejvillt, skvallrat en massa, skrivit några halvhemliga manus och några helhemliga.
Nu blir det åka av!

No comments: